Εκκλησίες / μοναστήρια / πανηγύρια

Από τη μακρινή εποχή των αρχαίων παγανιστικών τελετών, μέσα από αιώνες προλήψεων, φανατισμού και ειδωλολατρίας, οι ζωές των Ελλήνων ήταν πάντα, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, συνυφασμένες με την Θρησκεία. Ανεξάρτητα με το αν οι Θεοί που λάτρευαν ήταν λίγοι ή πολλοί ή ακόμα αν ήταν Θεοί υποχθόνιοι ή Θεοί ηρωικοί, οι Αρχαίοι Έλληνες ποτέ δεν έπαψαν να πιστεύουν σε μια Υπέρτατη Θεία Δύναμη. Ο Χριστιανισμός βρήκε εύφορο έδαφος σε αύτη τη θεμελιώδη ανάγκη του «πιστεύειν», εδραιώθηκε, και σύντομα έγινε το θεμέλιο της καθημερινής ζωής τους. Τρανή απόδειξη τούτου, ο εντυπωσιακός αριθμός εκκλησιών που κτίστηκαν στην Ελλάδα και φυσικά στην Αττική, εκκλησίες που με το πέρασμα των αιώνων έγιναν μνημεία που αξίζει να επισκεφθείτε.

Η διάδοση του Χριστιανισμού στην Αθήνα ξεκίνησε την εποχή που έζησε ο Απόστολος Παυλος (1ος αιώνας μ.Χ). Είναι οι εποχή που εγκαθιδρύονται πολλοί τόποι λατρείας της νέας θρησκείας, τόποι αρχικά μυστικοί και αργότερα, κατά τον 4ο αιώνα μ.Χ φανεροί, όταν δηλαδή ο Χριστιανισμός γίνεται η επίσημη θρησκεία της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Κατά την περίοδο αυτή πολλοί αρχαίοι ναοί μετατρέπονται σε χριστιανικές εκκλησίες. Από τον 5ο αιώνα και μετά, νέες εκκλησίες με τον αρχιτεκτονικό ρυθμό της Βασιλικής, χτίζονται παντού. Ερείπια τέτοιων αρχαίων εκκλησιών υπάρχουν σε πολλές περιοχές της Αττικής.

Πάντως οι περισσότερες εκκλησίες και μοναστήρια της βυζαντινής περιόδου, κτίζονται την εποχή μεταξύ του τέλους του Μεσαίωνα και των αρχών της Αναγέννησης. Η Καπνικαρέα, οι Άγιοι Θεόδωροι, ο Άγιος Ελευθέριος, η Παντάνασσα, οι Άγιοι Ασώματοι και ο Άγιος Νικόλαος Ραγκαβάς στο κέντρο της Αθήνας και η Μονή Δαφνίου, η Μονή Καισαριανής και η Μονή Αστερίου είναι τέτοια κτίσματα και στέκονται ως σήμερα περήφανα και άτρωτα στο χρόνο.

 

Το μικρό κατάλευκο εκκλησάκι που αντικρίζει ο επισκέπτης από το πλοίο καθώς προσεγγίζει το λιμάνι της Αίγινας είναι ο Άγιος Νικόλαος ο Θαλασσινός.

Ο Ναός του Αγίου Παύλου στο τέλος της Οδού Φιλελλήνων είναι ένας αγγλικανικός ναός, νεογοτθικού τύπου. Σύμφωνα με τον Μπίρη, ο ναός σχεδιάστηκε από τον Σταμάτη Κλεάνθη.

Οι παραδόσεις των πιστών λένε πως η εικόνα της Αγίας Μαρίνας βρέθηκε στο χώρο του ναού.

Η Αγία Φωτεινή, ως ενοριακός ναός της συνοικίας Μετς, έχει πολύ μεγάλη σημασία και προσελκύει πολλούς επισκέπτες και πιστούς, λόγω της θέσης της δίπλα ακριβώς στον αρχαίο ποταμό Ιλισσό.

Βρίσκεται κοντά στο Νοσοκομείο Ευαγγελισμός, και εντός του χώρου, όπου στεγάζεται η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Ο ναός είναι αρκετά παλιός και βρίσκεται στη νοτιοδυτική πλαγιά του λόφου του Λυκαβηττού.

Ο Ιερός Ναός του Αγίου Γεωργίου, στην κορυφή του λόφου του Λυκαβηττού, είναι μια μονόκλιτη βασιλική με τρούλο που κτίστηκε γύρω στα τέλη του 18ου αιώνα.

Η παράδοση λέει ότι ο Αξιωματούχος Οθωμανός Γιουσούφ θέλησε να βομβαρδίσει με κανόνι το ναό από την Ακρόπολη, ώστε να καταστρέψει την εκκλησία και να σκοτώσει τους πιστούς που είχαν έλθει για να γιορτάσουν τον Άγιο Δημήτριο.

Ο ιερός Ναός του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου στην Πλάκα είναι ένας δικίονος σταυροειδής εγγεγραμμένος ναός με τον χαρακτηριστικό Αθηναϊκό τρούλο.

Η Βασιλική Αλίμου είναι μια εκκλησία των πρωτοχριστιανικών χρόνων, του 6ου αιώνα, που βρίσκεται μεταξύ του σύγχρονου Αλίμου και της περιοχής Τράχωνες.

Available on AppStore Get it on Google play