-

Βόλτα με ποδήλατο στην Πάρνηθα

Έκθεση εικόνων

Γρήγορο, ευέλικτο και φιλικό προς το περιβάλλον, το ποδήλατο σας διασκεδάζει, γυμνάζει το σώμα σας, χαρίζει την αίσθηση της ελευθερίας και είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο για την υγεία. Αν είστε λάτρεις του ποδηλάτου και της φύσης, μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε ενδιαφέρουσες διαδρομές κοντά στην Αθήνα, για να αναπνεύσετε τον καθαρό αέρα του δάσους, να δροσιστείτε σε πηγές με κρυστάλλινο νερό, να θαυμάσετε τη θέα από ψηλά και να αθληθείτε με τον καλύτερο τρόπο.

Η Πάρνηθα με τα πυκνά δάση της από πεύκα και έλατα, στολισμένη από χιλιάδες αγριολούλουδα την άνοιξη και με το δροσερό αεράκι της που σας συντροφεύει το καλοκαίρι, αποτελεί μια πολύ καλή πρόταση, τόσο για αρχάριους όσο και για προχωρημένους ποδηλάτες, καθώς και για οικογένειες με παιδιά, αφού διαθέτει πολλές ποδηλατικές διαδρομές σε άσφαλτο, σε βατούς χωματόδρομους ή σε δασικά μονοπάτια, κάτω από τη σκιά των πανύψηλων ελάτων. Ο Εθνικός Δρυμός της Πάρνηθας, στον οποίο συναντάμε 1.100 είδη χλωρίδας, 37 θηλαστικά και 131 πτηνά, είναι ένας από τους 10 εθνικούς δρυμούς της Ελλάδας και ο πιο κοντινός στην Αθήνα. Αποτελεί ιδανικό προορισμό για όσους θέλουν να ανακαλύψουν τη μαγεία της φύσης πάνω σε δύο ρόδες.

Η καλύτερη εποχή για ποδήλατο

Κάθε εποχή προσφέρεται για ποδήλατο στη φύση, αρκεί ο αναβάτης να έχει την κατάλληλη εξάρτυση. Ωστόσο, η καλύτερη εποχή είναι η άνοιξη -και ιδιαίτερα ο Μάιος- αφού η θερμοκρασία τότε είναι ιδανική για γυμναστική στον καθαρό αέρα. Το καλοκαίρι ο υδράργυρος ανεβαίνει και ο δυνατός ήλιος δυσκολεύει λίγο την άθληση, ενώ από Σεπτέμβριο και για όλο το φθινόπωρο οι συνθήκες γίνονται πάλι ευνοϊκές για ποδήλατο. Το χειμώνα, αν είστε κατάλληλα ντυμένοι, δεν έχετε κανένα πρόβλημα, λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών, παρά μόνο όταν βρέχει ή χιονίζει.

Μικρά και χρήσιμα

• Να φοράτε πάντα το ειδικό κράνος και τα γάντια για ποδηλάτες, ώστε να αποφύγετε τραυματισμούς.

• Να έχετε ένα σακίδιο πλάτης με ιμάντες, όπου θα βάλετε μέσα ένα παγούρι με νερό, λίγους ξηρούς καρπούς, ένα καθαρό βαμβακερό μπλουζάκι (αν χρειαστεί να αλλάξετε) και μια μικρή πετσέτα για να σκουπίζεστε. Επίσης, πάρτε κι ένα μικρό φαρμακείο με τα απαραίτητα για πρώτες βοήθειες.

• Σε ένα τσαντάκι πρέπει, επίσης, να έχετε μία σαμπρέλα ποδηλάτου, μία τρόμπα και ένα ποδηλατικό πολυεργαλείο.

• Ξοδέψτε λίγα ακόμη χρήματα για την αγορά κατάλληλης ενδυμασίας ποδηλάτου. Διαφορετικά, αποφύγετε τουλάχιστον να φοράτε φαρδιά ρούχα, γιατί θα σας δημιουργούν μπελάδες (αντίσταση αέρα, σκάλωμα σε μέρη ποδηλάτου, όπως σέλα, γρανάζια, είσοδος εντόμων). Προτιμήστε βαμβακερά ρούχα και αθλητικά παπούτσια.

• Μην ξεχνάτε και τα γυαλιά ηλίου (εκτός από τον ήλιο, σας προστατεύουν και από έντομα, σκόνη, κλαδιά δέντρων).

• Όταν περνάτε κοντά από μελίσσια, αποφύγετε να κάνετε θόρυβο. Επίσης, να αποφεύγετε να φοράτε έντονα αρώματα.

• Καλό είναι να έχετε πάντα μαζί σας μια αλοιφή ή στικ για τσιμπήματα από έντομα.

Οδηγίες για αρχάριους

• Αρχίστε το ποδήλατο με μικρές διαδρομές και αρχίστε να αυξάνετε τα χιλιόμετρα σιγά-σιγά. Όπως κάθε άσκηση, έτσι και η ποδηλασία πρέπει να γίνεται με μέτρο και συστηματικά. Προτιμήστε να κινηθείτε σε ευθείες και σύντομες διαδρομές που βρίσκονται στους πρόποδες του βουνού, επιλέγοντας ένα σχετικά ελαφρύ πάτημα γραναζιών.

• Αγοράστε για ξεκίνημα ένα «ποδήλατο πόλης» (γνωστό και ως «υβρίδιο»), το οποίο έχει λεπτό σκελετό, ίσιο τιμόνι και χοντρά λάστιχα. Είναι ιδανικό για μεγάλες αποστάσεις. Άλλη επιλογή είναι να πάρετε ένα mountain bike, ιδανικό για ποδηλασία στη φύση και σε δασικά μονοπάτια.

• Φροντίστε να ακολουθείτε τη δεξιά μεριά του χωματόδρομου, για να μην διασταυρώνεται ο δρόμος σας με εκείνους που ενδεχομένως ακολουθούν την αντίθετη πορεία.

• Αφήνετε αποστάσεις ασφαλείας από τους άλλους ποδηλάτες, ιδίως όταν κινείστε σε κατηφορικό έδαφος, και θα πρέπει να έχετε διαρκή οπτική επαφή με το δρόμο ή το μονοπάτι,  ώστε να είστε προετοιμασμένοι να αποφύγετε ένα νεροφάγωμα, έναν πεσμένο κορμό, ένα ξεκολλημένο βραχάκι κ.λπ. Ακόμη, εάν δεν υπάρχει απόσταση ασφαλείας, είναι πιθανό να πέσετε πάνω σε προπορευόμενο ποδηλάτη, αν αυτός αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα και χάσει την ισορροπία του.

• Αποφασίστε από πριν ποια διαδρομή θα ακολουθήσετε. Κινηθείτε σε γνωστές διαδρομές και, αν θέλετε να ανακαλύψετε μια άγνωστη διαδρομή, συμβουλευτείτε κάποιον δασικό χάρτη. Πρέπει να φροντίσετε η νέα διαδρομή να βρίσκεται κοντά σε γνωστές και να είναι όσο πιο νωρίς γίνεται ώστε να έχετε αρκετές ώρες ηλιοφάνειας μπροστά σας.

• Πάντα να συνοδεύεστε από τουλάχιστον έναν ακόμα ποδηλάτη.
Ποδήλατο και μέσα μεταφοράς


Για να μετακινηθείτε σε πιο μακρινές αποστάσεις από το κέντρο της Αθήνας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα εξής μέσα μεταφοράς:

• Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος, Μετρό και Τραμ. Σε αυτά τα μέσα επιτρέπεται η μεταφορά ποδηλάτων, όλες τις ημέρες και ώρες σε όλους τους σταθμούς/στάσεις. Ωστόσο, η Διοίκηση της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. διατηρεί το δικαίωμα να τροποποιήσει τις ώρες και τους σταθμούς/στάσεις ελεύθερης μεταφοράς ποδηλάτων, ανάλογα με τις ανάγκες λειτουργίας και πάντα με γνώμονα την ασφάλεια και τη διευκόλυνση του συνόλου των επιβατών.

• Επιτρέπονται μέχρι δύο ποδήλατα, στην τελευταία θύρα κάθε συρμού/οχήματος.

• Η μεταφορά των ποδηλάτων στους συρμούς γίνεται είτε με τα πόδια από τις ειδικές ράμπες και τις σταθερές σκάλες, είτε με τη χρήση των ανελκυστήρων (εφόσον χωράει το ποδήλατο). Απαγορεύεται αυστηρά η μεταφορά ποδηλάτων με τις κυλιόμενες σκάλες, για αποφυγή ατυχημάτων.

• Κατά τις ημέρες και ώρες διεξαγωγής αθλητικών και άλλων εκδηλώσεων που γίνονται κοντά στις γραμμές του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου και του Μετρό, δεν επιτρέπεται η μεταφορά ποδηλάτων σε όλους τους σταθμούς/στάσεις, εξαιτίας των πολλών επιβατών στους συρμούς και τις αποβάθρες.

• Επιτρέπεται η μεταφορά σπαστών ποδηλάτω.

• Σε πολλούς σταθμούς του Μετρό υπάρχουν θέσεις στάθμευσης ποδηλάτων, όπου μπορείτε να κλειδώνετε τα ποδήλατά σας και να συνεχίζετε με το Μετρό.

• Ο Προαστιακός είναι διαθέσιμος για τα ποδήλατα όλες τις ώρες, χωρίς περιορισμούς.

• Για κάθε πληροφορία για τη μεταφορά ποδηλάτου: www.stasy.gr

Καλές προτάσεις για ποδηλασία

1. Οι αρχάριοι καλό είναι να επιλέξετε τη διαδρομή ανατολικά της Βαρυμπόμπης, η οποία παρουσιάζει ελαφριά κλίση και δεν έχει ανηφόρες. Οι πιο προπονημένοι, μπορείτε να συνεχίσετε σε όποια ανηφόρα βρείτε μπροστά και αριστερά σας. Στο τελείωμά της θα σας οδηγήσει πάλι σε ευθείες και δασικούς δρόμους, κοντά στους χώρους αναψυχής των βασιλικών ανακτόρων. Μάλιστα, μπορείτε να περιηγηθείτε μέσα στους τελευταίους και να επισκεφτείτε τους βασιλικούς τάφους.

2. Στα πρώην Bασιλικά Kτήματα, στο Τατόι (διαδρομή 4-5 χλμ.). Για να φθάσετε ως εκεί, κινούμενοι στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας, θα στρίψετε προς Bαρυμπόμπη. Αφού περάσετε τον Iππικό Όμιλο Tατοΐου, θα συνεχίσετε προς Bαρυμπόμπη, ακολουθώντας τις ταμπέλες, κι από εκεί θα κινηθείτε προς Θρακομακεδόνες και Τατόι. Μόλις συναντήσετε μια πύλη, παρκάρετε το αυτοκίνητο και ξεκινήστε τη βόλτα σας με το ποδήλατο μέσα σε κατάφυτο τοπίο.

3. Οι πιο έμπειροι μπορείτε να συνεχίσετε μέσα από τα Βασιλικά Κτήματα και να κινηθείτε είτε προς περιοχή «Κατσιμίδι», είτε προς τη θέση «Κιθάρα», στη συνέχεια στη Μονή της Παναγίας και, τέλος, θα φτάσετε ως τους Θρακομακεδόνες.

4. Στην Πάρνηθα, μια όμορφη διαδρομή είναι προς Άγιο Γεώργιο στο Kεραμίδι (γύρω στα 4 χλμ.). Ανεβαίνοντας τον δρόμο προς Πάρνηθα, αφού περάσετε το Τελεφερίκ, θα συναντήσετε το δασικό φυλάκιο στο Mετόχι. Στη δεύτερη κλειστή στροφή που θα βρείτε, κάνετε αριστερά και παρκάρετε το αυτοκίνητό σας στον χωματόδρομο. Από εδώ θα ξεκινήσετε τη βόλτα με το ποδήλατο προς Άγιο Γεώργιο στο Kεραμίδι.

5. Ενδιαφέρουσα είναι και η διαδρομή από τη Mόλα προς Λοιμικό ή Σαλονίκι, μήκους περίπου 8-9 χλμ. Αν κινηθείτε προς Πάρνηθα, θα αφήσετε το αυτοκίνητο στη Mόλα και από τον χώρο αναψυχής θα έχετε να επιλέξετε ανάμεσα σε δύο διαδρομές για ποδήλατο: Η μία έχει κατεύθυνση προς Λοιμικό και η άλλη προς Σαλονίκι.

6. Γενικά, στην Πάρνηθα υπάρχουν πολλές και όμορφες ποδηλατικές διαδρομές, άλλες εύκολες κι άλλες δύσκολες. Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με αυτές, συμβουλευθείτε τον αδιάβροχο χάρτη της εταιρείας Terrain ή επισκεφθείτε το www.terrainmaps.gr

Η σωστή οργάνωση είναι σημαντική!

Για να οργανώσετε καλύτερα τις ποδηλατικές εξορμήσεις σας στη φύση, μπορείτε να απευθυνθείτε στους ανθρώπους που γνωρίζουν καλύτερα το άθλημα:

• ΕΟΣ Αχαρνών: Φιλαδελφείας 126, Αχαρνές, τηλ.: 210-24 61 528, 6946 239663 (Δημήτρης Πίπης). Site: www.eosacharnon.gr Οργανώνει ποδηλατικές εξορμήσεις στην Πάρνηθα και σας ενημερώνει για ό,τι αφορά την ποδηλασία.

• «Φίλοι του ποδηλάτου»: Επταχάλκου 3, Θησείο, τηλ.: 6975 753841 (Ελένη Ψαρουδάκη), 6979 928855 (Λήδια Χατζηαλεξίου). Site: www.filoi-podilatou.gr Συναντήσεις κάθε Τρίτη στις 21:30. Οργανώνουν μονοήμερες και πολυήμερες ποδηλατικές εξορμήσεις, βάσει τριμηνιαίου προγράμματος και κατόπιν συνεννόησης.

• «Πάμε βόλτα»: Αγάθωνος 23, Αγία Παρασκευή, τηλ. 210-67 52 886, 6946 915905 (Βασίλης Καμπάς). Site: www.pamevolta.gr Ενοικιάζει ποδήλατα, προτείνει περιήγηση με ποδήλατα στο ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας και διοργανώνει ξεναγήσεις εκτός Αθηνών, με γκρουπ άνω των 15 ατόμων.

• «Trekking Hellas»: Σαριπόλου 10, Αθήνα, τηλ.: 210-33 10 323. Site: www.trekking.gr Διοργανώνει όμορφες ποδηλατικές διαδρομές, διάρκειας 2-3 ωρών, που αγκαλιάζουν το δρυμό της Πάρνηθας, παρέχει τον απαραίτητο εξοπλισμό (ποδήλατο, κράνος κ.λπ.) και έμπειρους συνοδούς. Μίνιμουμ συμμετοχή 6 ατόμων.

 Ευχαριστούμε θερμά για τις πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με το ποδήλατο τον κ. Δημήτρη Πίπη, καθηγητή Φυσικής Αγωγής, από τον ΕΟΣ Αχαρνών, καθώς και τον κ. Βασίλη Καμπά, από το «Πάμε βόλτα», για το φωτογραφικό υλικό που μας παραχώρησε.

Πληροφορίες

Κατηγορίες: Sports
Προάστιο: Βόρεια Προάστια

Available on AppStore Get it on Google play